JellyPages.com
Create your own banner at mybannermaker.com!

Monday, December 1, 2014

It has been awhile since I write.
Banyak yang berlaku kebelakangan ni.
Antaranya?
Well..
May aku kenal new colleague yang aku langsung tak perasan kewujudan dia sampailah kawan aku tegur mamat yang duduk sebelah aku tu cute.
And entah macam mana,
Kami jadi rapat.
Rapat sampai colleagues lain salah faham tentang hubungan kami.
Tapi kali ni,
Bukan tentang dia yang aku nak luahkan.
Mungkin di lain hari,
Bila aku ada mood nak membebel.
Apa yang aku nak luahkan kali ni..
Sigh..
Last month aku pindah rumah baru.
So biasalah,
Deposit, moving cost and everything and never occurred to me that my previous sweety pie akan sakit and required a major surgery and cost me a fortune.
Due to that i had to..you know..
Ikat perut untuk beberapa hari.
Hanya minum air kosong saja.
Nak pinjam dengan kawan memang aku tak mampu and tak reti..
So aku end up pinjam dengan abang aku and janji to pay him back bila dapat gaji and without knowing that gaji aku kali ni kena potong dalam 1ribu macam tu.
Bila bayar sewa rumah and bayar duit dia,
Aku akan ada hanya rm50 untuk hidup and bertahan selama sebulan.
Aku..
Cuba jelaskan pada dia.
Bukannya aku taknak bayar tapi aku tak tahu yang company akan potong gaji aku.
Macam2 cara aku cuba sampaikan aku rendahkan ego aku and merayu tapi..
Memang aku terasa hati sangat2.
Dia cakap dia faham and macam2 lagilah and lihatlah sekarang apa yang dia lakukan..
Aku pulangkan semula pepper spray yang dia bagi termasuk dengan duit tu..
Tak apalah..
Memang tanpa duit tu,
aku terpaksa berjalan tengah2 malam and berdepan dengan risiko kena rompak or ragut.
Apa lagi yang mampu aku lakukan..
Dia telah berjaya buktikan pada aku yang memang aku ditakdirkan hidup sendiri..
And tak kira macam mana keadaan kau sekalipun,susah ke senang ke nak mati ke,
Tak ada orang akan peduli.
You're on your own and nobody give a shit bout you.

No comments:

Post a Comment