Tuesday, December 17, 2013
You Choose To Fight Alone
its hard at first.
to digest all those information.
information on your past that i never know before.
one that you've been hiding from me.
i never understand the fight that you've been talking about.
never knew the silent screams that you've been mentioning about.
and now i know.. i understand how pain you are in..
and i truly sorry for all the pain that I've been causing you this several month..
i want to know more..
to understand you better..
for at least i could stop hurting you with my word my act since i couldn't understand..
abang..
i'll never going to leave you..
coz you never bailed and left me whenever i been such a pain in the ass..
i love you for who you are..
i never in love with the perfect person you've been parading in front of me all this while..
your laugh.. your smile..
i could see tears behind it..
i could feels sorrow inside it..
i love you abang.. and always will..
Tuesday, November 26, 2013
explaination for your accusation
umra's .
i tried to be nice to them.
ask them nicely to teach me how work actually been done there .
tapi diorang buat tak tahu and buat muka tapi lia diamkan.
lia still tegur diorang and minta diorang ajarkan tapi diorang perli.
mengata how stupid i am for not knowing anything .
and the doctors maki lia sebab lia diam masa pass report.
tak tanya apa function ubat yang staffnurse malam sebut.
lia tak tanya sebab lia tahu function ubat tu.
and lia resign sebab lia tak nak aniaya orang.
kerja kat situ tak ikut etika abang.
kongsi syringe yang i know akan lead to infection.
buat prosedur tapi tak ikut guidelines yang ditetapkan to prevent cross infection.
in nursing,
skills are the most important.
essential for a nurse.
and if i keep on working there with those kind off work etiquette,
i will lose my skills and i can't survive at any other hospital.
burger king shah alam .
i love working there .
enjoy . in fact tak terniat pun nak resign or anything .
lia kerja macam orang gila.
masuk pukul6pagi and balik pukul10 9malam hari2.
abang pun tahu.
and lia tak pernah ponteng kecuali time lia sakit. demam.
intan. manager dajalkan lia sebab i ask bout my overtime.
macam mana nak request payment tu.
dia bengang and berpakat dengan manager lain untuk tak hantar personal file lia and end up gaji lia kena tahan sampai sekarang.
lia kena buang sebab intan accidentally mengaku yang dia main duit.
sehari lepas dia mengaku, lia kena terminate.
salah lia juga ke abang?
demi Allah abang..
sepanjang lia kerja kt burger king, lia tak pernah menjawab tak pernah fight back no matter how asshole they are to me.
coz i love working there.
abang tak pernah pun jumpa lia depan2..
tapi sanggup abang buat speculation macam ni kan ..
sakit macam mana sekalipun abang..
lia tetap senyum.
you can go and ask my friend.
they never know who i really am.
all they know. lia gila2. suka senyum.
they even said,
bertuah jadi kau kan amalia..
tersenyum je.. happy je.. hidup tak ada masalah ..
tapi hakikatnya?
ya Allah ..
kenapalah abang buat lia macam ni ..
kenapa sanggup cakap lia sampaimacam tu sekali ..
lia tak sangka abang..
tak sangka.. yang selama ni, tu pandangan abang pada lia ..
abang tak tahu cerita sebenar tapi abang sanggup kata lia sampai macam ni sekali ...
kenapa abang..
abang tahu segalanya pasal hidup lia ..
lia ingatkan abang faham..
tapi rupanya.. dalam diam abang judge and buat spekulasi sendiri ..
you're not making me feel any better abang ..
kenapa abang makin kejam ..
makin berani pijak.. sakitkan lia ..
sampai hati abang ..
i ask you to come and meet me tapi abang refuse.
and now you're making this accusation without even bother to get to know me first.
i'm that girl abang.
girl who hide her pain and tears behind fake smile.
girl who laugh whenever she wanted to cry.
girl who will still dance upon broken pieces of glass though she bleed.
how could you abang ...
i know.. i realize ..
i'm not good enough for you ..
i'm just an ordinary girl.
jobless. with ugly face. torn up life.
who am i to compared to you.
a guy. a perfect guy.
with a perfect job.
i wish i hadn't fall for you..
i wish i hadn't told you everything that happened to me..
coz you..
just like everybody else..
you see.. you listen.. you know..
but you didn't understand..
lia tahu ..
orang lain pun ada kisah silam yang pahit..
and lia tak pernah cakap pun hidup lia paling teruk kalau compare dengan orang lain.
life is a test.
but everyone got their own paper.
different sets of question to answer.
lia tak pernah merungut.
kenapa abang perlu jadi macam mak lia?
yang melihat tapi buta..
yang mendengar tapi tak memahami..
my mum said that i the most dumb kid she ever known..
said that lia bebankan dia..
and cakap lia ni hodoh macam monyet sampai dia malu nak bawa lia jumpa kawan2 dia..
and last night..
you prove to me.
that i am stupid and dumb.
that i am a burdened to others.
the worst.. abang sanggup samakan lia dengan bohsia..
how could you..
abang cuma kenal lia through text and call.
and sepanjang setengah tahun kita couple,
abang tak pernah kenal lia depan2..
sampai hati abang..
maybe she was right after all.
i am a bitch. a stupid and dumb girl.
who burdened others.
thanks..
coz sedarkan lia..
how pathetic i am..
a loser.
terima kasih abang..
in shaa Allah.. lia akan ingat kata2 abang sampai lia mati..
warkah buat mu ..
lia harap abang luahan hati ni ..
lia tak tahu macam mana nak luah depan2 pada abang tanpa abang maki hamun lia..
lia tak tahu macam mana nak buat abang faham apa yang ada dalam hati lia ..
abang ..
andai masa diulang kembali, lia tetap memilih abang ..
untuk temani hari2 sepi lia ..
andai Allah bagi lia satu peluang ..
lia tetap pilih abang ..
untuk lia pegang hingga hembusan nafas lia yang terakhir ..
abang ..
maafkan lia ..
maafkan lia sebab selalu lukakan hati abang ..
sakitkan abang berkali2 ..
abang..
kenapa abang jadi pemarah bila abang dengan .... hari sabtu tu?
kenapa abang panas baran ..
sedangkan sebelum ni lia pernah bergurau macam tu dengan abang
and abang melayan je perangai gila lia tu ..
lia sedih abang ..
sedih sangat .. seharian lia menangis ..
terasa dengan kata2 abang ..
abang ..
lia ..
lia rindukan abang .. abang segala2nya bagi lia ..
lia tunggu abang ..
seharian lia tunggu ..
memang lia marah .. and lia harap sangat abang pujuk lia hari ahad tu ..
tapi abang tak pujuk ..
abang marah lia ..
kenapa abang .. benci sangat ke abang pada lia ..
kepala lia sakit sangat malam tu ..
tapi lia tetap tunggu abang ..
abang ..
pagi tadi lia tunggu abang lagi ..
tunggu hanya untuk text dengan abang ..
walaupun hanya untuk setengah jam ..
tapi abang hilang sebab abang tade internet ..
and lia tetap tunggu abang sampai lah petang tadi ..
tapi abang hilang ..
empat jam lia tunggu abang ..
finally abang text ..
panggil sayang sayang berkali2 walaupun lia dah jawab ..
do you how much it annoys me after i've waited for hours..
i wish .. i hope ..
you'll come and comfort me .. pujuk ..
lia rindu nak bermanja dengan abang macam dulu ..
dulu .. tiap kali lia merajuk .. abang selalu pujuk lia ..
no matter how bitch i am to you ..
abang dah bosan ke dengan lia?
kenapa abang mudah sangat marah sekarang ni ..
abang ..
memang lia tak kerja sekarang ni ..
memang lia duduk rumah and tunggu abang ..
tapi tu semua bukan sebab lia marah ..
lia merajuk .. and lia nak abang pujuk ..
tapi ..
sampaihati abang cakap lia macam tu ..
hina lia ..
cakap lia tak faham keadaan abang sekarang sebab keje lia hari2 tunggu abang je ..
lia sedih abang .. sedih dengan kata2 abang ..
hina sangat ke lia dimata abang..
abang ..
maafkan lia ..
dah banyak lia susahkan abang ..
sebab lia abang terpaksa susah2 carikan lia kerja ..
terpaksa serabutkan kepala..
maafkan lia ..
sebab tak mampu jadi gadis yang sempurna untuk abang ..
yang terima seadanya ..
terima yang hari2 kita habiskan bersama hanya kurang dari lima jam ..
terima yang kita tak dapat bersama macam dulu lagi ..
abang ..
mungkin salah lia ..
salah lia sebab dulu lia tak pernah hargai abang ..
seksa abang dengan perangai lia ..
sampai you grow tired of my bullshit crazy ass attitude ..
grow tired sampai abang dah tak larat nak pujuk lia tiap kali lia merajuk macam dulu ..
maafkan lia abang ...
maafkan lia ..
abang ..
tadi ..
my nose bleed a lot ..
kepala lia rasa nak pecah ..
sakit sangat abang ..
lia pengsan ..
and now i've admitted to hospital and sepatutnya kena tahan but i refuse ..
abang ..
i can't contact you ..
to tell you how sorry i am ..
for yelling at you malam tadi ..
my handphone rosak sebab terjatuh masa lia pengsan ..
maafkan lia abang ..
abang ..
lia janji ..
yang lia takkan susahkan abang lagi ..
lia taknak abang tolong lia dah lepas ni ..
lia tak sanggup nak terima kalau abang mengungkit lagi ..
sakit sangat abang ..
lia akan cuba berdikari no matter how painful it is ..
and please .. please jangan marah lia..
i love you ..
but i can't handle perasaan sakit tu lagi ..
sakit bila abang mengungkit apa yang abang pernah buat untuk tolong lia ..
maafkan lia abang ..
abang ..
lia sakit sangat abang ..
sakit sangat ..
kepala lia rasa macam nak pecah ..
hati lia berdarah ..
tersayat dengan kata2 abang tadi ...
tapi lia tetap sayang abang ..
tak kira macam mana sekalipun ..
tak kira sesakit mana pun abang lukakan lia ..
lia tetap sayang abang ..
abang segala2nya bagi lia ..
lia dah tade sape2 lagi dalam dunia ni ..
you're my world ..
please come back to me ..
come back and be the loving guy i used to know ..
loving and caring guy that i fall in love with ..
i miss you .. the old you ..
lia tunggu abang .. selagi lia mampu ..
